Croația

Vacanță în Croația|Parcul Național KRKA

Deși suntem în luna februarie și temperaturile sunt destul de scăzute, gândul meu e la vară, mare și soare, iar cu ocazia asta mi-am amintit de timpul petrecut în concediul din vara lui 2018, cel mai reușit concediu de care am avut parte până acum.

Se spune că trebuie să te gândești din timp la destinația pe care o vei alege pentru vacanța din timpul verii, asta pentru că prețurile sunt mai bune și ai toate șansele să prinzi o cazare decentă în locul în care dorești să ajungi.

Ei bine, așa am procedat și noi anul trecut. Am început să ne gândim încă din luna martie la concediu și după lungi discuții, am ales Grecia, mai exact insula Thasos, luând în considerare faptul că puteam merge cu mașina.

Un sejur de 7 nopți în Grecia, la un hotel drăguț, aproape de plajă, nu suna rău deloc.

Dar ce credeți? După vacanța de 1 mai ne-am răzgândit. Asta s-a întâmplat după ce am descoperit Croația cu toate frumusețile ei, pe atunci nu știam că de fapt încă nu văzusem nimic.

Atunci am promis că o să ne întoarcem acolo.

La luarea deciziei a contribuit și faptul că noi nu suntem genul de oameni care să stea tolăniți zilnic pe un șezlong  la plajă, timp de 7 zile, nouă ne place să ne plimbăm, să explorăm cât mai mult.

Ca să nu o mai lungesc, decizia a fost luată, am anulat rezervarea făcută la hotelul din Thasos și am început să căutăm cazare în diferite stațiuni din Croația.

Problema era că deja erau ocupate o mare parte din hoteluri, pensiuni, iar cele disponibile aveau niște prețuri care mă făceau să ma întreb dacă am luat decizia corectă.

După multe căutări pe booking.com, airbnb.com, o grămadă de liste cu prețuri, itinerarii făcute și locuri de văzut pentru care nu ne-ar fi ajuns timpul, am reușit să ne planificăm concediul, astfel că în după-masa zilei de 3 august, am făcut bagajele, am pus bicicletele pe mașină și am plecat spre Croația.

Noi am plecat din nordul Italiei și în prima noapte ne-am oprit la Rijeka, orașul fiind mai aproape de graniță și ne permitea să plecăm de dimineață în primul punct de pe hartă și anume, Parcul Național Krka.

Parcul Național Krka

Când mă uit la pozele făcute în acest loc, nu pot să nu mă minunez de faptul că mi-a fost dat să văd un astfel de spectacol al naturii.

Poate că nu este la fel de faimos și promovat ca și Lacurile Plitvice, dar pot spune că nu e cu nimic mai prejos, unde mai pui și faptul că te poți scălda în apele limpezi de la Skradinski buk.

Dar, până să ajungem acolo, am greșit intrarea în parc. Mă rog, greșit este mult spus fiindcă parcul dispune de mai multe intrări, datorită faptului că se întinde pe o suprafață de 109 km pătrați. Din locul în care am ajuns noi prima dată, se organizau doar excursii cu barca pentru insula Visovac, unde se poate vizita mănăstirea cu același nume, într-un tur de 30 de minute.

Timpul nu ne-a permis să vizităm insula dar domnii de acolo au fost tare drăguți și ne-au îndrumat spre alte două intrări.

Am ales intrarea cea mai apropiată și anume Roški Slap, unde am găsit și un restaurant, cu o terasă amplasată lângă râu și fiindcă ne era foame și era deja ora prânzului, am nimerit perfect.

În loc să ne grăbim spre cascada de la Skradinski buk, am ales să explorăm și zona de la Roški Slap.

Ceea ce mi-a fost dat să văd, a depășit cu mult așteptările mele. După ce ne-am cățărat vreo 20 de minute pe niște stânci într-o zi călduroasă de august, la ora prânzului și cu imaginea panoului care ne spunea că sunt nenumărate specii de șerpi și reptile în zonă, am ajuns într-un punct în care am uitat de toate și am rămas mută de uimire.

De aici de sus, puteai vedea râul Krka în toată splendoarea lui. Am poposit vreo 5 minute, am făcut poze, am admirat peisajul și am coborât pentru a urma traseul din partea de jos.

Vă încurajez să vizitați și partea aceasta de parc, nu doar cascadele populare de la Skradinski buk. Noi am ajuns în zona asta cu mașina dar se organizează și diferite excursii cu barca, care ajung aici.

Pe lângă acestă belvedere, mai este un traseu, unde poți face o plimbare relaxantă, iar în zonă se mai află și o peșteră, la care noi nu am ajuns, dar care sigur este binevenită într-o zi de vară.

Fiind oarecum presați de timp, am lăsat acest loc minunat în urmă și ne-am îndreptat spre Skradin, de unde urma să luăm vaporul care ne ducea la cascadele de la Skradinski buk.

Norocoși din fire, am prins ultimul vapor din ziua respectivă, dar care, din păcate, te obliga să te întorci după o oră.

Începusem să îi invidiez pe cei care coborau de pe vapor, în costume de baie, cu părul ud, gândindu-mă că șansele mele de a face baie în piscina naturală s-au redus semnificativ.

Drumul cu vaporul cred că a durat în jur de 15 minute, timp în care am admirat peisajele și am profitat ca să ciugulim ceva.

Am ajuns la Skradinski buk, la vestita cascadă.

Într-adevăr, e de o frumusețe rară, pare desprinsă dintr-un wallpaper și cred că doar mulțimea de oameni care se înghesuiau pe pod ca să facă poze, m-a trezit la realitate.

George avea dreptate, nu mai aveam timp să intrăm și în apă, mai ales că soarele începea să apună, așadar am ales să ne plimbăm și am zărit un traseu, pe care l-am urmat, astfel că am ajuns să vedem și cascadele de sus.

Când te simți bine, uiți de noțiunea timpului și aproape am alergat ca să prindem ultimul vapor care pleca de la Skradinski buk.

Am lăsat în urma un loc de poveste, care atrage o mulțime de vizitatori anual.

Singurul meu regret este că nu am petrecut mai mult timp la Parcul Național Krka, mi-ar fi plăcut să văd tot ce are de oferit, mai sunt cascade pe care nu le-am văzut, o mănăstire, un sit arheologic, dar cine știe unde ne poartă pașii pe viitor!?

Ca și sfat, să vă planificați din timp vizita și obiectivele, eventual să vă luați și o cazare în zonă, să aveți încălțămintea adecvată pentru trasee, dar dacă vreți să intrați în apă, să aveți și papuci speciali făcuți pentru asta.

Să luați în considerare că ar fi bine să aveți apă și mâncare la voi, mai ales dacă preferați să petreceți o zi întreagă la Skradinski buk, la plajă.

Noi am achiziționat biletele online de aici. și am plătit 200 kuna/persoană (aproximativ 27 euro), bilet valabil pentru toate atracțiile din parc.

Prețurile diferă în funcție de perioada în care alegeți să vizitați parcul, așa că vă las un link pentru lista de prețuri.

Seara am încheiat-o în drum spre ce urma să fie șederea noastră pentru următoarele trei zile și anume, stațiunea Baska Voda.