Germania

O zi în Regensburg, un oraș mic și cochet

Prima dată când am fost în Germania, anul acesta prin februarie, am văzut doar aeroportul de la Nuremberg și autostrada. Asta pentru că de acolo am mers direct la Praga, experiență despre care am scris aici.

Ei bine, de data asta a fost diferit, am avut patru zile la dispoziție ca să descopăr o parte dintre comorile Germaniei.

Faptul că am ales să mergem cu mașina a fost un avantaj, din punctul meu de vedere, astfel că nu am depins de vreun program anume.

Ca și impresie generală, mi-a plăcut mult ceea ce am văzut în Germania și mă face să îmi doresc să o descopăr cât mai mult pe viitor.

Pe scurt, de data asta am văzut orașele Regensburg, Nuremberg, Munchen și Castelul Neuchwanstein.

Regensburg

Regensburg este un oraș situat pe Dunăre, în regiunea Bavaria și are un stil medieval absolut încântător.

Orașul este înscris pe lista Patrimoniului Cultural Mondial UNESCO din anul 2009.

Primul lucru care mi-a atras atenția atunci când am ajuns în oraș, a fost o clădire care părea să fie un mic castel, dar documentându-mă am aflat că este vorba despre o vilă regală, mai exact Königliche Villa. Aceasta a fost construită cu scopul de a servi ca și reședință de vară pentru Regele Maximilian al II-lea, iar zvonurile spun că Înălțimea Sa ar fi petrecut o singură noapte acolo.

Nu știu dacă toamna este de vină, dar mie mi s-a părut spectaculoasă vila, foarte „instagramabilă”, dacă ar fi să mă exprim în ton cu zilele noastre.

Vila se află pe malul Dunării, astfel că am continuat plimbarea de-a lungul fluviului, până ce am ajuns la Podul de Piatră.

Este interesant de știut că Podul de Piatră (Steinerne Brücke) datează încă din anul 1100 și a fost primul pod de piatră construit peste Dunăre. Nu e de mirare că este atracția principală a orașului.

Acest pod m-a dus cu gândul la Podul Charles din Praga. Deși nu se compară neapărat, acesta fiind mai mic, mai puțin aglomerat și mai puțin cunoscut, energia era aceeași. Erau prezenți și nelipsiții artiști stradali, care cântau la instrumentele lor.

Inițial nu am intenționat să traversăm podul dar mi-a atras atenția coloritul clădirilor de pe partea cealaltă, astfel că am ținut neapărat să ne apropiem.

Mă întreb dacă oamenii care locuiesc pe astfel de străzi, cu clădiri colorate, au o stare de spirit mai bună, îmi imaginez că sunt mai optimiști. Apropo, strada se numește Stradtamhof, iar dacă vrei să bei sau să mănânci în zonă, ai destul de multe opțiuni.

Revenind în centrul vechi, am străbătut străzile orașului, am admirat arhitectura clădirilor, am descoperit un magazin cu o intrare deosebită și ne-am oprit la un restaurant, unde am savurat una dintre mâncărurile lor tradiționale, constând în Würstel și Brezel(proaspăt scoși din cuptor).

Ca să nu uit, restaurantul se numește Regensburger Ratskeller și este unul cu specific german.

Un alt obiectiv turistic important, pe care nu prea ai cum să îl ratezi atunci când vizitezi orașul, este Catedrala Sfântului Petru.

Aceasta a fost construită în secolul al XIII-lea, în stil gotic.

În prezent este cunoscută la nivel mondial datorită corului de băieți Regensburger Domspatzen, care au avut turnee în toată lumea.

Catedrala este foarte frumoasă, statuile și vitraliile sunt de admirat, însă interiorul mi s-a părut destul de rece, cu toți pereții aceia de piatră, nefiind pictați, așa cum eram obișnuită de la alte catedrale.

Intrarea este liberă, nu trebuie să plătești ca să o vizitezi.

Legat de asta, ce mi s-a părut interesant în Germania este prețul biletelor de intrare la muzee, sunt mai ieftine decât în alte țări, iar extra sezon sunt și mai bune prețurile.

În Regensburg nu am ajuns la nici un muzeu, din păcate, dar mi-a plăcut mult orașul, cu siguranță merită vizitat, așa că dacă ai drum la Nuremberg sau la Munchen, poate îl ai în vedere, eventual poți face și o plimbare pe Dunăre, cu vaporașul.

Am uitat să menționez un lucru, asta dacă mai sunt pasionați de pick-up-uri și vinyl-uri ca și mine, în Regensburg am găsit un magazin întreg cu discuri, erau și prețuri destul de bune, aveau și unele oferte, merită să îi treceți pragul dacă ajungeți în zonă. Este în centrul orașului și îl găsiți pe Google Maps dacă scrieți Franz Reinhardt.

Cam despre asta a fost vorba într-o zi petrecută la Regensburg.

Stați pe aproape, urmează articolul despre Nuremberg.